Friday, March 28

Unexpected .

 
16 JANUARY 2013 , RABU :-
 
1.15 , Kring !!!! loceng bunyi tanda boleh balik ke rumah kalau nak . So , aku dengan Alin hari ni plan nak study addmath samasama dekat kantin sebelah lab fizik. So , sambil makan nasi dengan keropok lekor dengan air sejuk kat kantin kami study . Thenn tengah2 syok kutuk orang , Cikgu Raihan datang ,
Perghh , kelam kabut . Nak cover line katekan . Haha , Okay , lepastu Cikgu tanya kami macam ni :
 
'Mimi  , Azlina , nak tengok tak result SBP ? Cikgu tengah bukak laptop ni . Jom lah'
 
 
Kami like :


Hehe , tak dapat punya lah .
 
Tapi , Cikgu paksa jugak suruh tengok. 
 
And we like :

 **********

Then jalanjalan masuk bilik guru , Ada anis sakinah . Bila tekan je SEMAK . Semua macam kruk kruk je. Dia dapat ......ya SESERI . Everything about girl sekolah tu. Kami macam , nak gembira , dia sedih pulak kan . So , kami buatbuat macam ermmm...okayokay...hmmm.. Lepastuu , Cikgu suruh aku check pulak . perghhh  rasa berdebar langsung tak dak.
 
Rasa nak tergelak plak adeee .
Gelakgelakgelak , bila tekan semak , aku salah angka giliran ,
Gelakgelakgelak, bila tekan semak , aku salah I/C
Gelakgelakgelak , bila tekan semak , aku salah I/C lagi
 
Aku macam , haihh , mcm tak kena ni , hati kata mcmmmm...
 
Bila tengok semua line clear , aku tekan SEMAK  , 
 
POP ! pop sound heard
 
Dia keluar ni :
 
 
and me macam:
 
Oh , Allah , Im speechless sangat2 masa tuuu . Tak boleh kata ape . Semua diam . Me , pandang Alin , mata dia .. Hmmmm .
 
*************
 
Tepat pukul 3.00 , Alin balik . Im waiting for abah to fetch me . 3.15 macam tuu , nampak keta abah , dalam kereta and then abah tanya :
 
'Eh , awal pulak kamu hari ni , takde kelas ke?'
 
Aku macam .... :
 
'Abah dah tengok keputusan kemasukan SBP dah ke?'
 
Abah : Belum. kenapa ? dapat ke ? (muka excited gila)
 
Me: Tak berapa pasti lah , bah . macam mimpi pun ada . Komputer cikgu kata tadi , mimi dapat.
 
Abah dengan lajunya dia pecut balik rumah . Kat rumah terus bukak laptop . baju tak bukak lagi , Terus pergi laman mende ntah . Then tekan2 ,SEMAK .
 
Dann , aku tak mimpi , Ini Serious . Memang betul
Aku dapat .
 
Abah aku excited sampai tak penah2 tepuk belakang aku , dia tepuk dengan kuatnya . aduhhhhhh...then dia kata :
 
'Petang ni jumpa mak kat sekolah nak tak ?'
 
Sampai kat sekolah , aku berlari-lari pegi dekat mak , tapi terberhenti pulak kaki ni bila nampak Wanie :) , Aku tanya :
 
Dapat mana ?
 
Wanie : SERATAS .
 
Me : Same lah !!
 
Wanie : Yeke ?!
 
Me , Wanie : (Lompat2)
 
Then aku terus pegi dekat mak :
 
Mak : Eh , buat ape kat sini ?
 
Me: Bukak lah surat ni .
 
Mak : Mende lah kamuuu ...
 
Thennn ..
 
Mak : Mimi malam ni kita makan kat luar .
 
*******
 
Pastu pegi amik adik kat sekolah agama me like :
 
Auni , guess what ?
 
Auni : pehal ni (baca surat)fuyoooo , tahniah leeee .
 
Me : Hummmmm , trimas leeee .
 
*******
 
Makan malam tonight . kbyee .
 
Natijahnya , Alhamdulilah sebab Allah bagi orang macam aku ni masuk sekolah yang aku sendiri tak expect dan kalau boleh memang tak layak lah masuk situ . Ye lah sekolah biasa pun no. nak dekat last , apatah lagi dengan sekolah macam tuuu . Hummm , ada hikmahnya
 
Perancangan Allah memang hebat . :)